Sabtu, November 16, 2013

DAP DAN PKR UGUT PAS KELUAR DARI PAKATAN SEKIRANYA PAS LAKSANA HUDUD
















Sehari selepas Sultan Kelantan, Sutan Muhammad V mengeluarkan titah bahawa baginda memperkenankan Hudud dilaksanakan di Kelantan, Pas parti yang bersekutu dengan Pkr dan Dap telah pun diugut dari rakan Pakatannya itu.

Dap dan Pkr telah menyatakan pendirian mereka, sekira Pas melaksanakan hukuman Hudud, maka Pas boleh keluar dari Pakatan Rakyat.

Jelas disini, Pas sentiasa sahaja menerima tekanan dari rakan Pakatannya.




Kenyataan Karpal yang sebelum ini, ada menyebut .." over my dead body kalau Pas nak laksanakan Hudud  ". Dap jelas berkeras dengan kenyataannya itu. Malah Lim Guan Eng juga ada menyebut " no Islamic State " sekiranya Pakatan Rakyat yang memerintah.






Jelaslah disini, Pas kian terhimpit dan dihimpit oleh rakan Pakatannya sendiri. Pada PRU13 jumlah undi terhadap Pas. Dan pada PRK DUN Sg Limau, menampakkan penurunan sokongan terhadap Pas yang amat ketara sekali.

Pas nampaknya dalam dilema .. antara titah Sultan dan rakan Pakatan. Apa yang kita harapkan, Pas dapat menunaikan janji-janjinya untuk melaksnakan Hudud. Undang0undang Syariah berada dibawah bidang kuasa kerajaan negeri. Initelah disahkan oleh Mufti dan Sultan Kelantan sendiri. Tiada lagi alasan yang menyatakan Kerajaan Pusat menghalang Pas dari melaksanakan hukuman tersebut.







Pssttt:  Tengah tunggu Pas laksanakan hukuman Hudud kat Kelantan. Kes stopa belum selesai lagi. Ngeh ngeh ..






Tiada ulasan: