Sabtu, Februari 02, 2013

KENAPA ABBY ABADI MASUK PAS ??


KENAPA ABBY ABADI MASUK PAS ??

Kita semua sedia maklum masalah rumahtangga Abby Abadi bersama Norman Hakim telah hancur musnah. Sedang masalah perceraian Abby bersama Norman sedang di bicarakan di mahkamah, Abby telah bertemu, berkawan dengan seorang model dan juga pelakon bernama ' Zul Ariffin ' .

Abby menjalinkan hubungan sebagai pasangan kekasih ketika Abby masih lagi bergelar isteri orang (Norman Hakim). Dan untuk menenangkan diri (kononnya), Abby telah pergi keluar negara bersama Zul. Tapi percutian Abby dan Zul ke luar negara dapat dihidu oleh pihak media yang sedia menunggu kepulangan mereka di lapangan terbang KLIA. Antara media yang menunggu kepulangan mereka pada ketika itu adalah wartawan ' Melodi '.

Antara soalan yang di ajukan kepada Abby pada ketika itu oleh wartawan Melodi ialah .. " Mengapa dan apa tujuan Abby ke luar negara? " .. Abby hanya menjawab untuk bercuti dan melihat2 lokasi penggambar (shooting). Soalan kedua yang ditanyakan kepada Abby pada ketika .. " Mengapa dengan Zul ? ".. Soalan kedua tersebut telah membuatkan Abby terkedu dan hanya mampu menjawab .. " NO KOMEN " ??

Persoalan saya sama juga dengan soalan wartawan dari Melodi. apa tujuan sebenar Abby Abadi pergi ke luar negara bersama Zul Ariffin. Dan mengapa dengan Zul ? Sedangkan ketika itu Abby masih lagi bergelar isteri orang ..

Tapi perhubungan diantara Abby dan Zul tidak bertahan lama. Akhirnya mereka berpisah. Rentetan dari kekecewaan rumahtangga yang berkecai dan kecewa didalam percintaan .. akhirnya Abby cuba untuk mengubah hidupnya (kononya). Atas perkataan ' HIJRAH ' .. Abby masuk PAS.

Sayangnya penghijrahan Abby bukanlah penghijrahan ke arah kebaikan. Malah Abby menjadi seorang yang suka membuat fitnah. Derhaka terhadap ibubapanya sendiri dengan mengaibkan kedua ibubapanya di pentas ceramah. Mengkhianati agama. Mengkhianati ALLAH SWT dan KEKASIH ALLAH - NABI MUHAMMAD SAW.

Dan pada hemat saya, ' penghijarahan ' Abby sebenarnya gagal !! Sepatutnya dia berhijrah ke arah yang lebih baik. Tapi sebaliknya pula yang berlaku ..

Tiada ulasan: