Ahad, Februari 10, 2013

SAYA TIDAK TERKEJUT DAKWAAN BEKAS PEMBANTU KHAS RONNIE LIU - HASSAN ALI



Saya sama sekali tidak terperanjat atas dakwaan Pembantu Khas YB Ronnie Liu tentang siapa sebenarnya manusia Ronnie dan apa perancangan DAP dalam Pakatan Rakyat di Selangor.

Pertama, setakat yang saya kenal ahli politik bernama Ronnie Liu, lain-lain pimpinan DAP Selangor termasuk pimpinan utama mereka boleh dikelaskan kepada satu kelompok sahaja. Kesemuanya menentang Islam dan kesemuanya menentang hak-hak Melayu.

Kedua, kesemua mereka sepakat untuk menegakkan Negara Malaysia Sekular.

Ketiga, mereka semua bertekad menjadikan Malaysia negara menganut fahaman liberalisme barat yang menghalalkan cara hidup bebas. Bebas daripada peraturan hidup bersendikan agama apa lagi yang di anggap ada kaitan dengan Islam.

Keempat, dari tindak tanduk mereka dikatakan bahawa PAS hanya layak dijadikan kuda tunggangan diguna seketika bagi mencapai cita-cita DAP yang tersurat dan tersirat itu.

Pengalaman saya selama 4 tahun dalam barisan Exco Selangor dan lebih lama lagi bersama DAP dalam pimpinan Pakatan sebelumnya mengesahkan dakwaan Jeffrie itu.

Saya tidak tertarik untuk menyentuh soal-soal detail hubungan beliau dengan Ronnie atau DAP Selangor atau tempat sidang media dibuat. Itu soal beliau, Ronnie dan DAP Selangor. Yang penting dari kenyataan yang disebut dalam sidang medianya ialah kesahihan butiran kandungannya.

Bagi saya berdasarkan pengalaman peribadi dan melihat mainan politik DAP yang sebahagiannya mungkin disedari atau mungkin tidak disedari oleh pimpinan PAS dan PKR adalah selari dengan apa yang didedahkan oleh Jeffrie.

Sewaktu saya masih memegang kerusi EXCO Negeri Selangor lagi sudah wujud usaha memburukkan imej saya di kalangan Pakatan Rakyat semata-mata kerana usaha saya yang tidak pernah jemu untuk mendaulatkan Islam dan menjaga hak-hak dan perpaduan orang Melayu di negeri Selangor.

Apa pun sama seperti observasi Jeffrie, bagi saya DAP bahaya untuk Islam, bahaya untuk Melayu, bahaya untuk keamanan dan kesejahteraan Malaysia dan bahaya untuk generasi pengganti akan datang terutama bagi masyarakat Islam dan Melayu di bumi Malaysia yang kita sama-sama cintai.

YB DATO DR HASAN MOHAMED ALI
Presiden JATI Malaysia
TTDI, KL
10 Februari 2013

Tiada ulasan: